In een seniorvriendelijk ziekenhuis wordt het vreemde ervaren als de geborgenheid van thuis

17 mei 2022

Voor de derde maal organiseerden de verschillende afdelingen geriatrie van de E17-ziekenhuizen op maandag 9 mei een bijscholing rond actuele geriatrische topics. Dit jaar draaide alles rond de stem van de patiënt. Luisteren naar de patiënt betekent hogere kwaliteitszorg, leidt tot meer zorgcontinuïteit en draagt bij tot een patiëntvriendelijke omgeving, ook voor oudere zorgdragers.

In een eerste luik draaide alles rond mantelzorgparticipatie, communicatie met de mantelzorger, en hoe je oudermis(be)handeling kan detecteren, bespreekbaar maken en aanpakken.

In het tweede luik behandelden we de draagkracht en -last bij onze medewerkers. Hoe kunnen we hierin een evenwicht vinden zodat de bejegening van onze patiënt niet onder druk komt te staan? We kregen tips en tricks hoe beter om te gaan met een patiënt met persoonlijkheidsstoornissen en hoe zorgverleners de draagkracht kunnen verhogen.

Download de presentaties:

Herbekijk het webinar: