Winnaars FAST 4-ward bekroond op Europese Dag van de Beroerte

16 mei 2023

FAST 4-ward van de Belgian Stroke Council bundelde in een applicatie interactieve wandelingen in de groene omgeving van de ziekenhuizen, waarbij tegelijk je kennis over beroertes werd getest. Ons ziekenhuisnetwerk stimuleerde daarmee een gezonde en actieve levensstijl, een belangrijke factor in de preventie van een beroerte.

Op nationaal niveau was hier ook een wedstrijd aan verbonden. Aan de deelnemers werd gevraagd een foto te maken waarop de FAST-symptomen op een zo origineel mogelijke manier uit de beelden. Uit de inzendingen werd door voormalig beroertepatiënt Steven Spillebeen (Spillie uit Big Brother) de 3 origineelste gekozen, en beloond met originele prijzen. Ook een team uit ons ziekenhuisnetwerk viel in de prijzen.

• FAST 1: Joke Caudron (eerste prijs)
  • FAST 2: Fien Cooremans (tweede prijs), dienst logopedie AZ Maria Middelares
  • FAST 3: familie Acken-Debackere (derde prijs)

Jaarlijks krijgen ongeveer 27 000 Belgen een beroerte. Het E17-ziekenhuisnetwerk streeft ernaar om onder meer via FAST 4-ward een zo groot mogelijk doelpubliek te sensibiliseren en te informeren over beroertes: wat zijn de symptomen, hoe herken je ze, en wat kan je doen?

Winnaar: Joke Caudron
2e prijs: Fien Cooremans