Coördinator Hospital Outbreak Support Team (HOST)

De functie maakt deel uit van het Hospital Outbreak Support Team (HOST) binnen het E17-ziekenhuisnetwerk. Dit pilootproject heeft als doel het versterken van infectiepreventie (IPC) en een beter gebruik van infectiewerende middelen (AMS) op twee grote niveaus: locoregionaal en transmuraal. Het ultieme doel is multidrugresistentie (AMR) te vermijden.

Functieomschrijving

• Je werkt mee aan een visie en concreet actieplan in samenwerking met de andere leden van het HOST-team en de betrokken partijen binnen het E17-ziekenhuisnetwerk.
  • Je bent de aanspreekpersoon voor de overheid en rapporteert op regelmatige basis aan de overheidsinstanties.
  • Je neemt deel aan de verschillende werkgroepen binnen het E17-ziekenhuisnetwerk.
  • Je bent verantwoordelijk voor de planning en organisatie van de verschillende overlegmomenten en staat in voor de verslaggeving.
  • Je neemt deel aan intervisiemomenten.
  • Je zorgt dat de werking van het HOST-team optimaal en efficiënt verloopt.
  • Je staat mee in voor de ontwikkeling, implementatie en opvolging van het infectiepreventie -en antibioticabeleid binnen het E17-ziekenhuisnetwerk.
  • Je bouwt mee, in samenspraak met de verschillende actoren, aan de uniformisatie van de gegevensverzameling met betrekking tot infectiepreventie en verbruik van antimicrobiële middelen.
  • Je staat mee in voor de ontwikkeling, implementatie en opvolging van projecten gerelateerd aan infectiepreventie en een goed gebruik van antimicrobiële middelen.
  • Je staat mee in voor het inschatten van de projectkosten en opvolging van de budgetten.
  • Je werkt vanuit AZ Maria Middelares in Gent, met verplaatsingen binnen het E17-ziekenhuisnetwerk.

Profiel

• Je beschikt over een masterdiploma in verband met gezondheidszorg of je redeneert op gelijkwaardig niveau op basis van kennis en ervaring.
  • Je bent vertrouwd met project-management.
  • Je bent constructief ingesteld, teamgericht en sterk in sociale en communicatieve vaardigheden.
  • Je bent daadkrachtig en werkt doelgericht.
  • Je hebt zin voor verantwoordelijkheid, kwaliteit en je hebt oog voor verbetering.
  • Je kan mensen enthousiasmeren door het aanwenden van didactische vaardigheden en overtuigingskracht.
  • Je bezit analytisch vermogen en beschikt over een basiskennis van Word, Excel en Powerpoint.
  • Je werkt in nauw overleg met de collega’s binnen het HOST-team en teams ziekenhuishygiëne binnen het E17-ziekenhuisnetwerk.
  • Je bent flexibel en werkt binnen de verschillende ziekenhuizen van het E17-ziekenhuisnetwerk.
  • Kennis met betrekking tot infectiepreventie en/of gebruik van antimicrobiële middelen is een pluspunt.

Aanbod

• Je krijgt een voltijds contract van bepaalde duur (tot eind 2025) met mogelijke verlenging, indien het project door het FOD verlengd wordt.
  • Je komt terecht in een dynamisch ziekenhuisnetwerk waar je je talenten en expertise via vorming verder kan ontwikkelen.
  • Je krijgt een competitief salaris, afgestemd op de verantwoordelijkheden binnen de functie en je ervaring.
  • Gratis groepsverzekering en hospitalisatieverzekering.
  • Verloning volgens ziekenhuisbarema’s, permanente bijscholing en een ruime waaier aan andere personeelsvoordelen.

Interesse?

Solliciteer voor 20 maart.

Kandidaat stellen?

Dr. Sophia Steyaert, eindverantwoordelijke HOST-project: